De beste gratis SEO-tools

de beste gratis seo tools
Share on twitter
Twitter
Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

Het kan moeilijk zijn om zoekmachineoptimalisatie (SEO) op een effectieve manier aan te pakken, vooral als je net begint. Gelukkig is het vinden van de beste gratis SEO-tools nu eenvoudig. In dit artikel hebben we een overzicht van de beste gratis SEO-tools verzameld. We hebben uitgebreid onderzocht wat de beste SEO-software is. en we hebben gekeken welke hulpprogramma’s voor het bijhouden van zoekwoorden écht werken. U hoeft niet al deze tools uit te proberen, maak een inschatting van welke het beste werken voor de behoeften van uw online project.

Een kleine kanttekening is op zijn plaats: een aantal van de hoogst gewaardeerde SEO-tools hebben geen gratis versie, en zijn dus niet in dit artikel opgenomen. Het goedkoopste abonnement van een absolute marktleider als ahrefs heeft een maandelijkse prijs van $99. Voor veel starters is dit een te hoge prijs.

Google search console

google search console schermafbeelding

Met Google Search Console kunt u de aanwezigheid van uw website in Google SERP volgen en erover rapporteren. Het enige dat u moet doen is uw website verifiëren door wat code aan uw website of dns toe te voegen, en vervolgens kunt u meteen een sitemap indienen voor indexering door google.

Het is niet nodig om een Search Console-account te hebben om in de zoekresultaten van Google te verschijnen. Maar met een Search Console account kunt u bepalen wat er wordt geïndexeerd en hoe uw website wordt weergegeven. Als een gratis SEO-tool kan Search Console u helpen om te begrijpen hoe Google en zijn gebruikers uw website bekijken en kunt uw de inhoud en structuur optimaliseren voor betere prestaties in de zoekresultaten van Google.

Google analytics

google analytics gratis seo-tool schermafbeelding

Google analytics kan enorm veel inzicht bieden in het gedrag van websitebezoekers. Google analytics is een gratis SEO-tool van Google die precies toont hoe bezoekers uw website gebruiken. Omdat het een Google product is, is Analytics ook makkelijk te koppen aan Google Search Console en andere diensten van Google.

Answer the public

answer the public schermafbeelding

Met een gratis SEO-tool zoals Answer The Public kunt u gemakkelijk onderwerpen vinden om over te schrijven voor uw blog. Deze tool kunt u goed gebruiken om inhoud te maken rond specifieke zoekwoorden om online beter te scoren. Stel dat u in de niche ‘postzegels verzamelen’ zit. U kan deze gratis SEO-tool dan gebruiken om inhoud te maken voor zoekwoorden zoals postzegels, posterijen, brieven, kerstzegels, enzovoorts. Het is geweldig voor het vinden van aanbevolen fragmenten. Stel dat u een freelancer inhuurt om inhoud te maken, het enige dat u hoeft te doen, is deze lijst downloaden en naar hen verzenden. En het kost u maar vijf minuten moeite om op één van de meest efficiënte manieren SEO-onderwerpen voor nieuwe websites te bedenken.

SpyFu

spyfu schermafbeelding

SpyFu heeft een geweldige premium-versie, maar ook hun gratis functies zijn indrukwekkend. Als u net begint, kunt u gemakkelijk doorgroeien naar de betaalde functies als u eenmaal goede omzet begint te maken. U kunt eenvoudig het aantal keren zien dat een trefwoord elke maand wordt gezocht, terwijl u eenvoudig de moeilijkheid bepaalt om voor dat trefwoord te rangschikken. U kan ook onderzoek doen naar uw concurrenten om te bepalen welke zoekwoorden zij gebruiken. U kunt de website van uw concurrent of uw eigen website doorzoeken om eenvoudig te zien hoeveel organische zoekwoorden ze hebben, hoeveel maandelijkse klikken ze ontvangen, wie hun betaalde en organische concurrenten zijn, de advertenties die ze op Google Adwords hebben gemaakt en meer. SpyFu is een van de meest gedetailleerde SEO-analysehulpmiddelen op de markt.

Siteliner

siteliner gratis seo-tool schermafbeelding

Siteliner is een SEO-controletool die helpt dubbele inhoud op websites te vinden.

Wat is dubbele inhoud?

Inhoud die identiek is aan de inhoud op andere websites. En Google straft websites met dubbele inhoud af. Met SEO-tools zoals deze kunt u uw hele website scannen om dubbele inhoud, kapotte links, gemiddelde paginagrootte en snelheid, het aantal interne links per pagina en meer te vinden. Het vergelijkt ook uw website met het gemiddelde aantal websites dat met deze tool is gecontroleerd om u te helpen beter te begrijpen waar u staat.

Moz

moz seo-tool schermafbeelding

SEO Software Moz wordt vaak genoemd als een van de beste SEO-tools die experts daadwerkelijk gebruiken. Moz krijgt het voor elkaar om altijd up-to-date te blijven, ondanks de regelmatige algoritmewijzigingen van Google. Het chatportaal van Moz stelt gebruikers in staat om altijd een inzichtelijk antwoord te krijgen op elke gestelde vraag. Of u nu op zoek bent naar zoekwoordaanbevelingen of een sitecrawl, Moz is een full-service krachtpatser. U kunt geweldige inzichten krijgen in hoe uw website presteert, maar ook hoe u deze kunt verbeteren. Ze hebben ook een gratis MozBar-werkbalk voor chrome die u gratis kunt downloaden en waarmee u de statistieken van uw winkel kunt bekijken terwijl u door een pagina bladert.

Google trends

google trends schermafbeelding

Google Trends bestaat al jaren, maar is onderbenut. Het geeft niet alleen informatie over een trefwoord, maar biedt ook een goed inzicht in trends rondom het onderwerp, die van onschatbare waarde kunnen zijn in elke fase van de groei van een bedrijf. Zoek naar trefwoorden in elk land en ontvang informatie rondom het onderwerp zoals topvragen, stijgende zoekopdrachten, interesse door de tijd heen en geografische locaties afhankelijk van de interesse. Als u niet zeker weet welke SEO-zoekwoorden u moet gebruiken, dan is dit de beste SEO-tool om te gebruiken.

SEOQuake

seoquake gratis seo-tool schermafbeelding

SEOQuake wordt beschouwd als een van de beste gratis SEO-tools. Deze Chrome-extensie fungeert als een SEO-controletool die site-audits op de pagina uitvoert, zowel uw interne als externe links beoordeelt en ook website-vergelijkingen uitvoert om u te helpen bepalen hoe u presteert in vergelijking met uw concurrenten. Andere functies van deze SEO-analyse-tool zijn trefwoordanalyse zoals trefwoorddichtheid, een gemakkelijk te lezen SEO-dashboard en een exportfunctie waarmee u eenvoudig gegevens kunt downloaden en verzenden naar andere mensen in uw team.

Keywords everywhere

keywords everywhere schermafbeelding

Keywords Everywhere is een andere geweldige SEO browserextensie die gegevens verzamelt van verschillende SEO-tools zoals Google Analytics, Search Console, Google Trends en meer om u te helpen de beste zoekwoorden te vinden om voor te rangschikken. Ze gebruiken een combinatie van gratis SEO-tools om het proces van het bepalen van de beste zoekwoorden voor uw website te vereenvoudigen. Dus in plaats van elke dag meerdere websites te bezoeken, kut u deze ene tool gebruiken om elke dag een enorme hoeveelheid tijd te besparen.

Keywords everywhere is beschikbaar voor chrome en voor firefox.

Fat Rank

fat rank schermafbeelding

Met SEO Chrome-extensies zoals Fat Rank kunt u eenvoudig de prestaties van uw website analyseren. Deze SEO-tool voor zoekwoorden laat u de rangorde van uw zoekwoorden weten. U kan trefwoorden aan uw zoekopdracht toevoegen om erachter te komen wat u rang is per pagina voor elk zoekwoord waarvoor u hebt geoptimaliseerd. Als u niet tot de top 100-resultaten behoort, zal de software melden dat u niet voor dat zoekwoord verschijnt. Met deze informatie kun je een website voor specifieke zoekwoorden beter optimaliseren, zodat u waar nodig aanpassingen kunt maken.

Tot besluit: zijn gratis SEO-tools voldoende?

De meningen zullen er over verschillen, maar het moge duidelijk zijn dat er enorm veel gratis SEO-tools zijn die veel mogelijkheden bieden. Ook degenen die betaalde SO-tools gebruiken zullen een aantal van de hierboven genoemde tools gebruiken.

Voor de meeste gebruikers zal het niet nodig zijn om betaalde software te kopen om tot een geweldige zoekmachineoptimalisatie te komen.

En vergeet niet dat uiteindelijk gaat nog steeds op dat “content is king”.

Inhoudsopgave

Deze website gebruikt cookies om optimaal te functioneren, en om gegevens van gebruikers te analyseren.